dijous, 24 de març del 2011

Qui menja sopes, se les pensa totes!

Això era el que em deia la gent gran quan jo era petit (el segle passat...): Qui menja sopes, se les pensa totes! Amb aquesta frase feta, els meus avantpassats volien, no només animar-me a menjar sopa, sinó de fer-me entendre com n'és d'important, en aquesta vida, de ser  eixerit, trempat, lúcid, deixondit, viu... en una paraula: espavilat!. I  deu de ser cert, perquè ja fa vuit anys que a Nou Barris es celebra aquest saborós festival !!! I és que a Nou Barris (com que mengen moltes sopes) se les pensen totes.

El festival de Sopes del Món és una brillant iniciativa de 9 Barris Acull en favor de la convivència, a partir  d'un element (aparentment) tan simple com una sopa (o millor dit; un munt de sopes)
La sopa és un element present a totes les cultures i el Festival aconsegueix que tothom (hagi nascut on hagi nascut), presumeixi de la seva i la comparteixi amb els altres (hagin nascut on hagin nascut).

He començat aquesta nota amb un record de la meva infantesa i dels qui m'han precedit. La sopa és un d'aquells elements que ens porta enrere; als sabors recordats, al baf que entela el vidre de la cuina, a les faldes de la mare, a les arrels... El Festival ens permet ensenyar-nos mútuament les pròpies arrels i compartir-les...  Per continuar plegats un camí que només podem  fer  entre tots.
Fem una sopa?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Xarxa social ACDMA

Sobre ACDMA social network Benvingut/da a la Xarxa social ACDMA! Aquesta xarxa ha estat creada per l' Associació de Professionals d...